Waarom een bedrijfsfilm laten maken
Ben jij op zoek naar een manier om jouw publiek te bereiken en de missie, waarden en cultuur van jouw bedrijf te laten zien? Dan is een bedrijfsvideo het perfecte middel. Een sterke en unieke bedrijfsfilm kan een aanzienlijke impact hebben. Daardoor kan jij vertrouwen opbouwen bij jouw klanten, laten zien waar jouw kracht ligt en jouw organisatie onderscheiden van concurrenten. Een bedrijfsfilm is de krachtigste eerste indruk van jouw bedrijf.
So, what's your story?

Wat is een bedrijfsfilm?
Een bedrijfsfilm, ook wel bedrijfsvideo of corporate video genoemd, is het ultieme visitekaartje van jouw bedrijf. Het geeft prospecten, klanten en partners een kijkje in jouw organisatie. Een bedrijfsfilm laat zien waarom zij zaken met jullie willen doen. Het vertelt waar jullie expertise ligt en hoe jullie je onderscheiden van de concurrentie.
Een bedrijfsfilm is een videoproductie die de identiteit, missie, cultuur, visie en activiteiten van een bedrijf weergeeft. Het is daardoor het ultieme visitekaartje. Het laat zien waar de kracht ligt van de organisatie. Er is geen enkel ander marketingmiddel die dat zo sterk kan als een professionele bedrijfsfilm. De lengte van een bedrijfsfilm ligt vaak tussen de één en twee minuten.
ONZE KLANTEN?
Bedrijfsfilm laten maken?
Inspirerend, opvallend, uniek en krachtig, zo maak jij je verhaal bekend met een bedrijfsfilm van Storymotion! Het is tijd om je bedrijf te presenteren aan de wereld. So, what’s your story?
MEEST GESTELDE VRAGEN
Heb je vragen over een bedrijfsfilm? Dat begrijpen we. Vind hieronder antwoord op de meest gestelde vragen. Zit het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op.
Het maken van een bedrijfsfilm duurt gemiddeld 2-6 weken. Het proces van een videoproductie bevat verschillende onderdelen waarbij we soms ook afhankelijk zijn van de tijd en flexibiliteit van jullie organisatie. Met korte lijntjes kunnen wij het snelst onze projecten opleveren.
Heb je nog sneller een bedrijfsfilm nodig? Indien onze planning dit toelaat, behandelen wij ook spoedaanvragen. Om zo snel mogelijk het proces in gang te zetten kun je telefonisch contact opnemen.
Een bedrijfsfilm is voor allerlei organisaties van klein, MKB en groot formaat, voor zowel de B2C als B2B markt. Alle bedrijven hebben hun eigen kernwaarden, cultuur en USP’s. Om je te onderscheiden van de concurrenten is dit benoemen niet voldoende, je moet dit laten zien en ervaren. Een bedrijfsvideo laten maken is dan dé manier om te laten zien wat je in huis hebt. Door middel van een pakkende en inspirerende video laat je zien waarom jouw organisatie zo uniek is.
De kosten van een bedrijfsfilm kunnen sterk variëren. Het is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Het begint allemaal met hoe complex het project is: denk aan de lengte van de video, de apparatuur die nodig is op de draaidagen, hoeveel verschillende experts nodig zijn voor het project en het aantal dagen dat nodig is voor de opnames en het produceren van de bedrijfsvideo. Moet de video simpel zijn of moet het een complexe video worden met 3D animatie elementen en effecten? Dit zijn allemaal factoren die de prijs beïnvloeden.
Wil jij passend advies voor jullie huidige situatie? Neem dan contact met ons op.
De voordelen van een bedrijfsfilm zijn heel uiteenlopend, van het laten zien van jullie expertise en onderscheidende kracht tot het genereren van meer sales. Daarom hebben wij een lijstje met de belangrijkste voordelen opgesomd:
- Expertise en kracht laten zien: Een goed geproduceerde bedrijfsvideo kan helpen bij het versterken van het bedrijfsimago en het opbouwen van merkbekendheid. Het helpt bedrijven hun unieke waarden, missie en visie op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren, waardoor ze zich onderscheiden van de concurrentie. Je vertelt niet waar je goed in bent, je laat het de kijker zien en ervaren.
- Online zichtbaarheid: Door bedrijfsvideo’s te maken en te delen online en op social media, vergroot een bedrijf zijn online zichtbaarheid en bereikt het een breder publiek. Dit kan leiden tot meer websiteverkeer, hogere zoekmachine rankings en hogere conversies.
- Creëer betrokkenheid en verbinding: Video’s hebben de kracht om meer betrokkenheid te genereren dan tekstuele inhoud. Ze kunnen emoties opwekken, verhalen vertellen en kijkers aanzetten tot actie. Door een bedrijfsvideo te gebruiken, kunnen bedrijven de betrokkenheid van hun doelgroep vergroten en een langdurige impact creëren met klanten, belanghebbende en prospecten.
- Demonstratie van producten en diensten: Met een bedrijfsvideo kunnen producten en diensten op een aantrekkelijke en gedetailleerde manier worden laten zien. Dit stelt potentiële klanten in staat om een beter inzicht te krijgen in wat het bedrijf te bieden heeft, waardoor het vertrouwen en de interesse wordt vergroot.
- Hogere conversiepercentages: Onderzoeken tonen aan dat video’s de kans op conversies verhogen. Of het nu gaat om het stimuleren van aankopen, het genereren van leads of het bevorderen van de deelname aan een evenement, bedrijfsvideo’s kunnen de conversieratio’s verbeteren door kijkers te overtuigen en aan te zetten tot actie.
Het gebruik van bedrijfsvideo’s en bedrijfsfilms kan dus veel voordelen bieden voor bedrijven. Ben jij geïnteresseerd in het laten maken van een bedrijfsfilm, of heb je vragen? Dan kun je ons gerust bellen of mailen!