Waarom een wervingsfilm laten maken
Als organisatie is het belangrijk dat je een sterk team hebt, maar zo’n team bouw je niet zomaar. Daarvoor moet je de juiste mensen vinden die echt passen bij jouw organisatie. Een sterke professionele wervingsfilm is daarvoor onmisbaar. Potentiële kandidaten kunnen zo daadwerkelijk het bedrijf en de werksfeer ervaren. Dit zorgt ervoor dat je niet alleen opvalt, maar ook onderscheidend bent. Hierdoor werf je niet zomaar kandidaten, maar trek jij toptalent aan.
So, what's your story?

Wat is een Wervingsfilm?
Een wervingsfilm, ook wel vacature video, recruitment video of wervingsvideo genoemd, is een videoproductie die een bedrijf promoot als aantrekkelijke werkgever. Een wervingsfilm kan ook onderdeel zijn van employer branding. Daarom wordt een wervingsfilm ook vaak een employer branding video genoemd.
Een wervingsfilm kan dertig seconden tot max anderhalve minuut duren. Het laat de cultuur, werkomgeving, carrièremogelijkheden en personeelsvoordelen zien. Door een perfecte aansluiting tussen de werkzoekenden en organisatie, werf je de juiste kandidaten. Dit bespaart veel tijd en geld met jullie werving en selectieprocedure.
ONZE KLANTEN?
Wervingsfilm laten maken?
Door een perfecte aansluiting tussen de werkzoekende en organisatie, werf je de juiste kandidaten. Dit bespaart veel tijd en geld. Het is tijd om slim en efficiënt te werven. So, what’s your story?
MEEST GESTELDE VRAGEN
Heb je vragen over een wervingsfilm? Dat begrijpen we. Vind hieronder antwoord op de meest gestelde vragen. Zit het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op.
Een wervingsfilm is voor organisaties van klein, MKB en groot formaat, voor zowel de B2C als B2B markt. Werving is het proces om mensen aan te trekken om te solliciteren naar een bepaalde functie binnen een bedrijf. Een aantrekkelijke wervingsfilm, ook wel vacature video genoemd, is van onschatbare waarde voor organisaties die zelf vacatures open hebben staan, wervingbureaus en uitzendbureaus. Helemaal in deze tijd, waar er bijna overal een landelijk personeelstekort bestaat, is het belangrijk dat je als organisatie laat zien waarom jullie uniek zijn en waarom mensen bij jullie willen en blijven werken.
Het maken van een wervingsfilm duurt gemiddeld 2-4 weken. Het proces van een videoproductie bevat verschillende onderdelen waarbij we soms ook afhankelijk zijn van de tijd en flexibiliteit van jullie organisatie. Met korte lijntjes kunnen wij het snelst onze projecten opleveren.
De kosten van een wervingsfilm kunnen sterk variëren. Het is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Het begint allemaal met hoe complex het project is: denk aan de lengte van de video, de apparatuur die nodig is op de draaidagen, hoeveel verschillende experts nodig zijn voor het project en het aantal dagen dat nodig is voor opnames en de vacature video.
De keuze van een low-end of high-end productie heeft ook invloed op de oplevertijd. Wil jij passend advies voor jullie huidige situatie? Neem dan contact met ons op.
De voordelen van een wervingsfilm zijn heel uiteenlopend, van een besparing in kosten tot het werven van toptalent. Daarom hebben wij een lijstje met de belangrijkste voordelen opgesomd:
- Met een wervingsfilm kan jij als organisatie binnen een korte tijd veel van de sfeer en werkomgeving van je organisatie laten zien, waardoor kandidaten kunnen ervaren hoe het is om te werken binnen jouw organisatie.
- Een wervingsfilm creëert een gevoel van transparantie, waardoor potentiële kandidaten zich meer betrokken voelen bij je bedrijf.
- Recruitmentvideo’s helpen recruiters, marketeers en HR-personeel met de employer branding. Zo kun jij effectiever de aandacht trekken van werkzoekenden en daarmee sterke employer branding video’s creëren voor de organisatie.
- Het visuele aspect van video maakt het makkelijker om unieke voordelen en eigenschappen van jouw bedrijf te presenteren.
- Doordat een wervingsfilm meer sfeer en gevoel kan overbrengen van de organisatie, door middel van storytelling, worden er talenten aangetrokken die een beter gevoel hebben van de functie en organisatie. Dit zorgt op lange termijn voor minder ontslag en een sterker en hechter team.
- Een unieke wervingsvideo gaat het imago van je bedrijf versterken en daardoor een positieve indruk achterlaten bij potentiële kandidaten.
- Een wervingsfilm kan de werving en selectieprocedure korter en efficiënter maken, wat een aanzienlijke besparing oplevert in zowel tijd als geld.