Waarom een commercial laten maken
Stel je de kracht voor van een commercial die een sterke band met jouw publiek kan creëren. Het kan gevoelens van vreugde, spanning, inspiratie of zelfs nostalgie opwekken. Wij begrijpen de impact die emoties hebben op het succes van jouw merk of organisatie. Door een commercial te maken die inspeelt op de emoties van jouw kijkers, kunnen we jou helpen om de merkidentiteit te versterken en de loyaliteit van je klanten te verhogen.
So, what's your story?
Wat is een commercial?
Een commercial, ook wel reclamefilm genoemd, promoot een product, dienst, merk of organisatie. De duur van een commercial kan sterk variëren, afhankelijk van het doel. Een commercial is opvallend, krachtig, uniek, vernieuwend, en creatief. Een sterke commercial bereikt en raakt je doelgroep, versterkt de merkbeleving en creëert impact.
Door een krachtige commercial te laten maken, creëer je niet alleen een middel voor jouw naamsbekendheid. Het is namelijk een middel om op een dieper niveau met jouw klanten in contact te komen. Door een sterke emotionele band te creëren, kunnen we je helpen de klantbetrokkenheid te vergroten en de omzetgroei te verhogen.
ONZE KLANTEN?
Wat maakt ons anders?
Zijn het de filmische shots, unieke en creatieve video’s of de lekkere koffie? Niet per se. Dat is iets dat je mag verwachten van ons, wij vinden dat namelijk de standaard. Wat ons anders maakt is dat wij zorgen dat jij altijd 100% tevreden bent. Wij geloven namelijk dat de kracht zit in het creëren, investeren en behouden van een goede relatie. Wij zorgen dat wij niet jullie doorsnee videoproductiebedrijf zijn, maar jullie volwaardige strategische videopartner. Wij staan altijd persoonlijk klaar om jullie te helpen en te adviseren, of om gewoon eens te sparren over de laatste video ontwikkelingen. Daarom staat bij ons persoonlijke aandacht zoals het hoort, hoog in het vaandel. Houd jij daarnaast van snel schakelen en flexibiliteit? Dat is mooi! Wij ook.
Meer informatie aanvragen?
Wil jij meer informatie aanvragen over een commercial laten maken, eens afspreken om de mogelijkheden te bespreken of ontvang jij graag een vrijblijvende offerte? Laat dan je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
MEEST GESTELDE VRAGEN
Heb je vragen over een commercial? Dat begrijpen we. Vind hieronder antwoord op de meest gestelde vragen. Zit het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op.
De voordelen van een commercial zijn heel uiteenlopend, van verhoogd merkvertrouwen en loyaliteit tot het vergroten van online zichtbaarheid en het stimuleren van verkopen. Daarom hebben wij een lijstje met de belangrijkste voordelen opgesomd:
- Verhoogde merkbekendheid: Commercials helpen bij het vergroten van de merkbekendheid en het bereiken van een breder publiek.
- Effectieve boodschap overbrengen: Commercials geven de mogelijkheid om een boodschap op een visueel aantrekkelijke en gedenkwaardige manier over te brengen. Volgens een studie van Google genereert videocontent 2 keer zoveel aandacht dan tekstuele content.
- Verkopen stimuleren: Commercials hebben invloed op het gedrag van consumenten en kunnen de verkoop stimuleren. Dit doordat een sterke commercial met storytelling inspeelt op emotie en daardoor de kijker raakt en tot actie aanzet.
- Emotionele connectie met het publiek: Commercials hebben de kracht om emoties op te roepen en een sterke connectie met het publiek tot stand te brengen. Zo bouw je daadwerkelijk een band op met je kijkers en klanten.
- Versterken van merkidentiteit: Een commercial kan de unieke identiteit van een merk en organisatie op een visuele manier laten zien. Zo onderscheid jij je van concurrenten en benadrukt je waarom klanten zich verbonden willen voelen met jouw bedrijf, organisatie en merk.
- Vergroting van de online zichtbaarheid: Commercials kunnen worden ingezet om de online zichtbaarheid te vergroten en het aantal online zoekopdrachten en interacties met het merk te stimuleren.
- Opbouw van merkvertrouwen en loyaliteit: Commercials dragen bij aan het opbouwen van vertrouwen in het merk. Meer vertrouwen zorgt voor loyale klanten en uiteindelijk dus een sterkere klantenbinding.
- Effectieve targeting en segmentatie: Commercials bieden mogelijkheden voor nauwkeurige targeting en segmentatie, waardoor adverteerders specifieke doelgroepen kunnen bereiken. Volgens een onderzoek van Adobe heeft 47% van de consumenten meer positieve attitudes ten opzichte van advertenties die aansluiten bij hun interesses. Dit benadrukt de waarde van het investeren in een commercial als effectief marketinginstrument om onder andere merkbekendheid, verhoogde verkopen en hogere klantenbinding & relevantie te generen.
Commercials zijn bedoeld voor bedrijven en organisaties die hun producten, diensten of merken willen promoten en hun doelgroep willen bereiken via televisie, social media, YouTube Ads, website en andere media kanalen. Commercials kunnen worden ingezet door zowel grote internationale bedrijven als lokale ondernemingen om de aandacht van consumenten te trekken, merkbekendheid te vergroten, producten te verkopen en een positief imago op te bouwen.
Het maken van een commercial duurt gemiddeld 3 – 6 weken. Het proces van een videoproductie bevat verschillende onderdelen waardoor een precieze tijdsindicatie pas mogelijk is na overleg. Het is erg afhankelijk van de complexiteit van het project, waarbij we soms ook afhankelijk zijn van de tijd en flexibiliteit van jullie organisatie. Met korte lijntjes kunnen wij het snelst onze projecten opleveren.
Heb je nog sneller een commercial nodig? Indien onze planning dit toelaat, behandelen wij ook spoedaanvragen. Om zo snel mogelijk het proces in gang te zetten kun je telefonisch contact opnemen.
De kosten van een commercial kunnen sterk variëren omdat het afhankelijk is van veel verschillende factoren. Het begint allemaal met de complexiteit van het project: denk aan de duur van de video, het aantal draaidagen, special effects, de apparatuur die nodig is op de draaidagen, hoeveel verschillende experts nodig zijn voor het project, aantal acteurs en/of voice-overs, de locatie(s), het aantal dagen dat nodig is voor opnames, eventuele 2D of 3D effecten en de montagetijd van de video.
Wil jij passend advies voor jullie huidige situatie? Neem dan contact met ons op.