Waarom een wervingsfilm laten maken
Als organisatie is het belangrijk dat je een sterk team hebt, maar zo’n team bouw je niet zomaar. Daarvoor moet je de juiste mensen vinden die echt passen bij jouw organisatie. Een sterke professionele wervingsfilm is daarvoor onmisbaar. Potentiële kandidaten kunnen zo daadwerkelijk het bedrijf en de werksfeer ervaren. Dit zorgt ervoor dat je niet alleen opvalt, maar ook onderscheidend bent. Hierdoor werf je niet zomaar kandidaten, maar trek jij toptalent aan.
So, what's your story?
Wat is een Wervingsfilm?
Een wervingsfilm, ook wel vacature video, recruitment video of wervingsvideo genoemd, is een videoproductie die een bedrijf promoot als aantrekkelijke werkgever. Een wervingsfilm kan ook onderdeel zijn van employer branding. Daarom wordt een wervingsfilm ook vaak een employer branding video genoemd.
Een wervingsfilm kan dertig seconden tot max anderhalve minuut duren. Het laat de cultuur, werkomgeving, carrièremogelijkheden en personeelsvoordelen zien. Door een perfecte aansluiting tussen de werkzoekenden en organisatie, werf je de juiste kandidaten. Dit bespaart veel tijd en geld met jullie werving en selectieprocedure.
ONZE KLANTEN?
Wat maakt ons anders?
Zijn het de filmische shots, unieke en creatieve video’s of de lekkere koffie? Niet per se. Dat is iets dat je mag verwachten van ons, wij vinden dat namelijk de standaard. Wat ons anders maakt is dat wij zorgen dat jij altijd 100% tevreden bent. Wij geloven namelijk dat de kracht zit in het creëren, investeren en behouden van een goede relatie. Wij zorgen dat wij niet jullie doorsnee videoproductiebedrijf zijn, maar jullie volwaardige strategische videopartner. Wij staan altijd persoonlijk klaar om jullie te helpen en te adviseren, of om gewoon eens te sparren over de laatste video ontwikkelingen. Daarom staat bij ons persoonlijke aandacht zoals het hoort, hoog in het vaandel. Houd jij daarnaast van snel schakelen en flexibiliteit? Dat is mooi! Wij ook.
Meer informatie aanvragen?
Wil jij meer informatie over een wervingsfilm laten maken, eens kennismaken om de mogelijkheden te bespreken of ontvang jij graag een vrijblijvende offerte? Laat dan je gegevens achter en wij nemen contact met je op.
MEEST GESTELDE VRAGEN
Heb je vragen over een wervingsfilm? Dat begrijpen we. Vind hieronder antwoord op de meest gestelde vragen. Zit het antwoord op jouw vraag hier niet tussen? Geen probleem! Neem gerust contact met ons op.
Een wervingsfilm is voor organisaties van klein, MKB en groot formaat, voor zowel de B2C als B2B markt. Werving is het proces om mensen aan te trekken om te solliciteren naar een bepaalde functie binnen een bedrijf. Een aantrekkelijke wervingsfilm, ook wel vacature video genoemd, is van onschatbare waarde voor organisaties die zelf vacatures open hebben staan, wervingbureaus en uitzendbureaus. Helemaal in deze tijd, waar er bijna overal een landelijk personeelstekort bestaat, is het belangrijk dat je als organisatie laat zien waarom jullie uniek zijn en waarom mensen bij jullie willen en blijven werken.
De voordelen van een wervingsfilm zijn heel uiteenlopend, van een besparing in kosten tot het werven van toptalent. Daarom hebben wij een lijstje met de belangrijkste voordelen opgesomd:
- Met een wervingsfilm kan jij als organisatie binnen een korte tijd veel van de sfeer en werkomgeving van je organisatie laten zien, waardoor kandidaten kunnen ervaren hoe het is om te werken binnen jouw organisatie.
- Een wervingsfilm creëert een gevoel van transparantie, waardoor potentiële kandidaten zich meer betrokken voelen bij je bedrijf.
- Recruitmentvideo’s helpen recruiters, marketeers en HR-personeel met de employer branding. Zo kun jij effectiever de aandacht trekken van werkzoekenden en daarmee sterke employer branding video’s creëren voor de organisatie.
- Het visuele aspect van video maakt het makkelijker om unieke voordelen en eigenschappen van jouw bedrijf te presenteren.
- Doordat een wervingsfilm meer sfeer en gevoel kan overbrengen van de organisatie, door middel van storytelling, worden er talenten aangetrokken die een beter gevoel hebben van de functie en organisatie. Dit zorgt op lange termijn voor minder ontslag en een sterker en hechter team.
- Een unieke wervingsvideo gaat het imago van je bedrijf versterken en daardoor een positieve indruk achterlaten bij potentiële kandidaten.
- Een wervingsfilm kan de werving en selectieprocedure korter en efficiënter maken, wat een aanzienlijke besparing oplevert in zowel tijd als geld.
Het maken van een wervingsfilm duurt gemiddeld 2-4 weken. Het proces van een videoproductie bevat verschillende onderdelen waarbij we soms ook afhankelijk zijn van de tijd en flexibiliteit van jullie organisatie. Met korte lijntjes kunnen wij het snelst onze projecten opleveren.
De kosten van een wervingsfilm kunnen sterk variëren. Het is namelijk afhankelijk van veel verschillende factoren. Het begint allemaal met hoe complex het project is: denk aan de lengte van de video, de apparatuur die nodig is op de draaidagen, hoeveel verschillende experts nodig zijn voor het project en het aantal dagen dat nodig is voor opnames en de vacature video.
De keuze van een low-end of high-end productie heeft ook invloed op de oplevertijd. Wil jij passend advies voor jullie huidige situatie? Neem dan contact met ons op.