De voordelen van een wervingsfilm zijn heel uiteenlopend, van een besparing in kosten tot het werven van toptalent. Daarom hebben wij een lijstje met de belangrijkste voordelen opgesomd:

  • Met een wervingsfilm kan jij als organisatie binnen een korte tijd veel van de sfeer en werkomgeving van je organisatie laten zien, waardoor kandidaten kunnen ervaren hoe het is om te werken binnen jouw organisatie.
  • Een wervingsfilm creëert een gevoel van transparantie, waardoor potentiële kandidaten zich meer betrokken voelen bij je bedrijf.
  • Recruitmentvideo’s helpen recruiters, marketeers en HR-personeel met de employer branding. Zo kun jij effectiever de aandacht trekken van werkzoekenden en daarmee sterke employer branding video’s creëren voor de organisatie.
  • Het visuele aspect van video maakt het makkelijker om unieke voordelen en eigenschappen van jouw bedrijf te presenteren.
  • Doordat een wervingsfilm meer sfeer en gevoel kan overbrengen van de organisatie, door middel van storytelling, worden er talenten aangetrokken die een beter gevoel hebben van de functie en organisatie. Dit zorgt op lange termijn voor minder ontslag en een sterker en hechter team.
  • Een unieke wervingsvideo gaat het imago van je bedrijf versterken en daardoor een positieve indruk achterlaten bij potentiële kandidaten.
  • Een wervingsfilm kan de werving en selectieprocedure korter en efficiënter maken, wat een aanzienlijke besparing oplevert in zowel tijd als geld.